Tankar ur ett intellekt

Det är 2008 och internet är fullt av människor som vill synas, höras och finnas till. Alla vill öppna sina liv för allmän beskådning, berätta om sina liv och informera om verkligheten. Det är ett jädra brus där ute.

Och varför skapar jag då denna blogg och samtidigt högmodigt kallar den för tankar ur ett intellekt? Ganska enkelt. Jag har saker att säga ingen annan säger. Tar upp perspektiv ingen annan tar. Och jag tänker som ingen tänker. Det saknas helt enkelt en blogg som skriver om viktiga saker och inte bara tar upp hur det gick på jobbet, eller vad killen sa runt middagsbordet eller hur senaste dejten gick. Missförstå mig rätt. Sånt kan vara roligt och intressant också. Men enligt mig är det viktigaste man kan göra att ta upp frågor som berör alla och får dom intressanta så att folk lyssnar. Det är det som är min målsättning med denna blogg.

Nu i början kommer målet att vara ett nytt inlägg varannan dag ungefär, så GOD LÄSNING!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ååååhhh...äntligen en blogg som har något syfte här i världen... ;-) Go get them...

2008-02-02 @ 20:49:44
Postat av: MarieW

Du skriver mycket det många tänker men inte säger....Intressant, och tankegivande.

2008-03-05 @ 16:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0