Blandad respons

Mitt senaste inlägg skapade viss kalabalik. Både negativ och positiv. Det är inget konstigt. Det är så det brukar vara. Problemet är väl mer att det till viss del missförståtts.

Jag skrev inte det inlägget för att det är ett samhällsproblem eller för att jag tycker tjejer inte ska få göra vad dom vill. Det är i-landsproblem med stort I och självklart ska tjejer få göra vad dom vill. Det handlade liksom inte om det. Därför tänkte jag klargöra lite nu.

Egentligen ville jag bara belysa, för mig ett faktum, som jag vet många tjejer är omedvetna om. De är så inne i sin värld att de inte riktigt vet hur det andra könet har det, på samma sätt som vi killar inte riktigt har koll på hur det är för tjejer. Nämligen det faktum att partners- och sexmarknaden ser olika ut för killar och tjejer.

Jag tog inte upp det som ett problem eller för att lösa det. Inte heller för att läxa upp, även om jag skrev medvetet tillspetsat, eller för att förändra hela världen. Jag skrev det för att belysa en aspekt som jag vet många tjejer inte är medvetna om.

Sex är rätt viktigt. Något annat kan ni inte låtsas om. Har ni för lite sex mot vad ni egentligen vill ha kommer ni tycka det är synd. Detta är egentligen inget konstigt. Men vad händer i ett samhälle där ena könet kan tänka sig ha sex under villkor andra könet inte kan tänka sig ha det? Ni kan tycka det är ointressant, men för mig är det en intressant frågeställning som jag inte tänker gå in på här.

Istället kommer jag tipsa om en bok. Läs den boken och säg mig hur ni ser på saken nu. Jag tror ni fått ny nyttig information som breddar er världsbild och det är ni väl inte rädda för?

Boken heter "The evolution of Desire" (Åtro och otrohet på svenska) och är skriven av evolutionspsykologen David M Buss.

Läs den, ni kommer gilla den. Det var allt jag ville.

Ps, och ni som tror jag får för lite sex och därför skriver allt detta kan växa upp och hoppa upp från sandlådan.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Sandlådan är så stor att jag inte kan hoppa ur den, har du några bra tips hur man kommer ut sanlådan även om den är stor? :-)

2010-10-25 @ 17:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0